DOĞMAK TRAJEDİNİN BAŞLANGICI

Dünyanın nefesini ciğerlerimde hissedince çığlıkla uyandım.  İlk gün, ilk acı aradan yıllar geçti ve herkes unuttu lâkin ben unutmadım, unutamadım. Yaşamın zehrini ilk defa tatmıştım nasıl unutabilirim. Trajedi ile tanışmıştım. Evet doğmak trajedinin başlangıcı. Doğmak kopmak. Ezilmek. Sürünmek. Ağlamak. Acı çekmek. Alışamamak. Boğulmak. Her şeyden önce ana yurdunu terk etmek. Yabancı bir mekânda gözlerini açmak ve her geçen gün yokluğa karışmak. 

Yoktum. Nokta kadar değerim yoktu. Bir virgülün işlevi gibiydim araya girdim ve çekildim. Ebedi istiratgâhıma doğru yol aldım. Mağarama, ışık huzmelerinden yoksun karanlık evime... Kim isterdi ki böyle bir yaşamı. Tek başıma değildim lâkin yalnızdım, yapayalnızdım. Şefkate ihtiyacım vardı. O  da benden uzaktı. 

Sözlere sığınmıştım yani kelâma. Hayatım kitaplar arasında geçiyordu, yapay fakat benim gözümde bir o kadar canlı. Onlarla konuşuyordum. Bile isteye, takatsizce arkadaşlarım oldular. Herkese yol verendim ama onlara dur demiştim. Mağaramın az da olsa fenerleri oldular.

Keskin  düşüncelerim vardı. Dogmalarım. Kırmızı çizgilerim. Sınırı geçince tahammülüm yoktu. Herkes sınırıma tecavüz ediyordu. Bilerek. İnsanın damarlarını çatırdayan seslerle ve vurdum duymaz davranışlarıyla... Elimden tek bir şey geldi. Terk-i diyar  eylemek. Şehri, insanları, ailemi...
Her şeyimi..


Bu yol hüznün yolu. Direnemeyenlerin. Kalbi kırık olanların. Alışamayanların. En nihayetinde mütefekkirlerin.

Kaybedenlerin değil kaybolanların. Anlam arayışı içinde çıkmaza girenlerin bu yüzden düşünceleri kendilerini kemiriyordu.  Parça pinçik  oluyorlardı.  Boşluktaydılar yani hiçlikte.

Yaşamı ciddiye alıyordum hem de fazlasıyla. Sıradan olmayı beceremedim. Hanem saadetten ıraktı. Sadece kapının ağzında beni bekleyen hüzün vardı. Sarıldım ona. Biteviye. Çaresizce. Susayan birinin çölde suyu görmüşçesine gibi daldım içine. Çıkamadım içinden. İstesem dahi bir daha çıkamazdım.

Anladım. Ben hüznümle varım. Varım yoğum hüzün. Mirasım göz yaşı.



Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

VANİTAS VANİTATUM HOMO

HİÇLİK ÜZERİNE DERSLER

HAYAT FAZLASIYLA CİDDİYET İSTER

İNSAN ULAŞAMADIĞI HEDEFİN HAYALLERİYLE YAŞAR

NEREYE GİDERSEM GİDEYİM ORADA BENİ YAKALAYIVERİR HÜZÜN

DİPLOMALI STATÜ GEVEZELİĞİ

ETİK DAVRANIŞLARI ÜZERİNE SAPTAMALAR