DEĞİŞİM ŞAŞIRTIR DÖNÜŞÜM KORKUTUR


Değişim, görünümdeki farklılıklardır. Her farklılık bakışlardaki dikkati başka yöne çeker. Olumlu yahut olumsuz olsun fiziksel değişiklik öncelikle bireylerde şaşkınlık uyandırır. Bu şaşkınlık uzun ya da kısa süreli olabilir. Değişimlerde halkın şaşkınlığı belli bir süreden sonra sıradanlaşmaya evirilmektedir. Öncekinden farklı bir görünüme kavuşmak dikkatleri üzerine çekse de sonradan dikkatlerin yoğunluğu azalır ve hiç böyle bir değişiklik yaşanmamış gibi hayat devam eder. Geçmişten bugüne ve yarına olan şaşkınlık devam edecektir. Göz bu uyuma alışıncaya dek yanılsamanın verdiği o duygular ve mimiklere yansıyan o hayret verici bakış sürecektir. 

Bak gör nasıl da yeni yüzler aramıza katılmış.

Duygularımızı okşamak adına sahte yüzler rolüne bürünmüş.

Hep bir kandırmacaydı bu hayat.

Aldanmamalıydım.

Ama aldandım.

Çaresizce.


Dönüşüm, düşüncedeki farklılıklardır. Zihnin hadiselere karşı farklı refleksidir. Tehlikelidir. Acayiptir. Korkutucudur. Çünkü tabulara karşı savaştır. Uyuma karşı uyumsuzluk, yığına karşı direniştir. Hep karşıdır ve genele karşıysa korkutucu olmak zorundadır. Sıradanlaşmayan her şey geçmişte olduğu gibi bugün ve yarın da lanetlenmiştir. Dönüşüm, halka muhalefet, akranlarına sırt çevirme, aileni yarı yolda bırakma ve kendini dahi uçuruma sürmektir. Uçurumun bir adım ötesi boşluk ve sonucu trajedi. 

Uslu çocuk olmak için.

Denedim.

Hep denedim.

Ama olmadı.

Her şey ters.

Her şey olağan dışı.

Her adımımda bir garabet.

Ve ben uçuruma doğru yol alan bir muzdarip. 

Zavallı bir muzdarip.  









Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

VANİTAS VANİTATUM HOMO

HİÇLİK ÜZERİNE DERSLER

HAYAT FAZLASIYLA CİDDİYET İSTER

İNSAN ULAŞAMADIĞI HEDEFİN HAYALLERİYLE YAŞAR

NEREYE GİDERSEM GİDEYİM ORADA BENİ YAKALAYIVERİR HÜZÜN

DİPLOMALI STATÜ GEVEZELİĞİ

ETİK DAVRANIŞLARI ÜZERİNE SAPTAMALAR